Blogul de inițiativă al tinerilor din Râmnicu Sărat! Cu fiecare zi, alaturi de noi, mentalitatea ta se schimba! Schimba-te si tu! Implica-te!

  • RSS
  • Facebook
Posted by Unknown - - 0 comentarii


Interviuri cu:

- Participantii din Romania
  Liderii de grup din Lituania, Letonia si Turcia


“Social media este motivul pentru care am decis sa ma implic in proiect. Inca din prima zi mi-am adus aportul in a impartasi cate putin din experienta mea. Sansa de a modera desfasurarea activitatii media m-a ajutat sa vad entuziasmul oamenilor in a reproduce lucruri si de a-i face pe ceilalti sa inteleaga cate putin din frumusetile mass-mediei. Realizez cat e de dificil sa lucrezi cu tinerii, insa cat de frumos e sa reusesti alaturi de ei in ceea ce ti-ai propus. Proiectul SSMD a fost al doilea proiect TiA in care m-am implicat si oarecum diferit fata de primul. Dinamismul si entuziasmul participantilor a fost in proiectul de fata unul aparte. Cat despre mine, a fost prima data cand am jucat fotbal, alaturi de baieti! Mi-a placut caracterul mixt al activitatilor; a dat sansa tuturor tinerilor sa se manifeste si sa inteleaga lucrurile egal! Cred ca a fost o buna decizie! Asta m-a facut sa ma simt bine, insa in acelasi timp sa inteleg de ce fotbalul este sportul baietilor si nu al fetelor!
In ceea ce inseamna comunicarea, am o placere deosebita sa comunic in limba engleza! Stiu ca de fiecare data acest lucru ajuta si ca am facut o treaba buna impreuna! Proiectul SSMD m-a facut sa inteleg ce inseamna cu adevarat TiA...”
Rateanu Alina Diana – Participant


“Street Sports and Media Diversity a fost primul proiect european in care am participat si va ramane unul special pentru mine. Chiar daca la inceput am avut foarte multe emotii, doar gandul ca ceilalti participanti sunt din alte tari ma facea sa cred ca nu ma voi integra dar a fost invers. Din prima zi am descoperit ca avem interese comune si activitatile ne-au apropiat mult mai mult, mai ales ca atunci cand vine vorba de sporturi, munca in echipa conteaza foarte mult. 
Am castigat experienta ,pot sa ma integrez mult mai usor intr-un grup nou  si aptitudinile mele sportive s-au imbunatatit dar am castigat si prieteni. Sunt nerabdatoare sa ma implic in viitoarele proiecte internationale, cele desfasurate in Romania dar si in alte tari, deoarece merita fiecare efort depus. In opinia mea fiecare proiect inseamna jumatate distractie, jumatate munca si nu este absolut nimic de pierdut doar de castigat.”
Silvia Maria Iancu – participant SSMD

“Participarea in proiect a insemnat pentru mine sansa de a-mi valorifica in principal cunostinte si aptitudinile in domeniul sportului. Daca pana acum stiam ce inseamna colaborarea intr-o echipa nationala, odata cu activitatile multiculturale am descoperit o alta componenta a comunicarii, mult mai complexa: aceea in limba engleza! Fiecare pas pe care l-am facut in intelegerea tematicii proiectului a reprezentat pentru mine o noua provocare. Mentionez faptul ca acesta este al doilea proiect european in care m-am implicat, insa primul in care am facut parte din grupul de tineri al echipei organizatoare. Din acest punct de vedere, pe langa faptul ca am participat la toate activitatile derulate, m-am implicat totodata si in procesul de organizare al acestora, din dorinta de a contribui la succesul complet al proiectului.
In ceea ce inseamna competentele dobandite, mentionez ca mi-am imbunatatit comunicarea, sunt mult mai comunicativ, mai stapan pe mine, iar nivelul de responsabilitate a crescut semnificativ. Daca in primul proiect in care am mers in Turcia, am simtit cu adevarat ca altii fac lucrurile sa se intample pentru mine, odata cu proiectul SSMD am inteles cat de greu este sa faci lucrurile sa mearga atat pentru tine, cat si pentru altii. Faptul ca am fost activ, ca am incercat sa depasesc barierele de orice fel specifice unui proiect multicultural m-a facut sa fiu mai increzator in propriile sanse, sa dobandesc o alta viziune asupra vietii si sa realizez ca experienta mea conteaza!”
Andreiu Silviu – Participant SSMD

“Cunostintele mele despre jurnalism m-au ajutat foarte mult. Ca absolvent al Facultatii de Jurnalism, experienta acumulata in proiectul SSMD mi-a deschis cu adevarat noi perspective. Dorinta mea a fost aceea de a ma implica de la bun inceput in scopul de a-mi valorifica abilitatile media pe care stiam ca le am. Am elaborat articole, am contribuit cu idei benefice in cadrul activitatilor de profil si faptul acesta mi-a dat incredere ca pot merge mai departe in impartasirea unei eventuale cariere in domeniu. Am fost incantat sa vad interesul posturile locale TV si radio pentru a promova proiectul nostru si in acest sens am colaborat cu acestia, oferindu-le informatii si materiale utile. Cat despre tematica sportiva, aceasta s-a imbinat perfect cu cea media.
In jurnalism, conteaza foarte mult subiectvul, iar promovarea activitatilor sportive rezultate ale implementarii unui proiect finantat de Comisia Europeana prin Programului Tineret in Actiune s-a dovedit a fi un subiect foarte important din perspectiva stirii ce a fost transmisa. Intoarcerea in comunitatea locala mi-a lasat placuta impresie a faptului ca tinerii cunosc ce s-a intamplat in proiectul nostru. Cred ca deciziea de a desfasura activitatile in aer liber a concurat foarte mult la succesul nostru. Tematica a fost inspirata si de asemenea si metodele utilizate au fost de calitate. ”
Dima Mihai – Participant

“Sunt incantata de modul in care a decurs proiectul. De fiecare data participarea la activitati sportive creaza o atmosfera aparte. Dupa proiectul de anul trecut al organizatiei derulat la Costinesti, urmare a discutiilor pe care le-am avut cu participantii de atunci, mi-am dorit sa iau parte si eu la un proiect cu tematica sportiva, iar rezultatele au fost cele asteptate. Comunicara prin sport este una extraordinara. Este prima oara cand fac asta alaturi de tineri din alta tara, iar sentimentul produs a fost acela al unei adevarate echipe. Ne-a unit, ne-a facut sa ne cunoastem mai bine, sa ne intelegeme si sa raspundem activ nevoilor celolrlalti. Mi-a placut foarte mult ca in timpul activitatilor sportive, de fiecare data cineva se ocupa pentru a lua interviuri, pentru a face poze si pentru a inregistra video evenimentele. Seara prindeau contur! Activitatile interculturale m-au ajutat sa inteleg cate putin din obiceiurile si trasaturile celorlalte state partenere. Mi-am dat seama ca in ciuda faptului ca avem trasaturi diferite, cumva suntem la fel.
La finalul schimbului de tineri ma declar multumita de ceea ce am obtinut si motivata pentru a lua parte si din viitoare alte proiecte. Drumul meu incepe, nu se termina aici!
Chiosea Diana – Participant

“Sportul reprezinta un punct important in viata mea. Inteleg importanta practicarii lui pentru un stil de viata sanatos, deoarece consider ca ne ajuta pe toti sa ne dezvoltam atat din punct de vedere fizic cat si mental. Dupa primul proiect la care am participat, mentionez ca sunt foarte incantat de ceea ce am facut, invatat, inteles din experienta celor sapte zile de activitati. Ma bucur ca am avut sansa de a fi alaturi de tineri din trei tari ale Europei si sunt convins ca legatura noastra nu se va opri aici! Imi doresc sa duc mai departe experienta acumulata si sa-mi valorific competentele dobandite in noi viitoare proiecte. In momentul in care am aplicat pentru a participa in proiect mi-am stabilit cateva asteptari, insa ceea ce mi-a adus proiectul depaseste cu mult asteptarile initiale. Invatarea activa si experienta dobandita sunt deosebite. Sunt bucuros sa fiu parte din acest proiect!”
Marin Razvan – Participant

“Sunt alaturi de organizatie inca de la inceputul activitatii sale. Am participat in fel de fel de competitii si alte activitati derulate insa motivatia mea a fost aceea de a impartasi din sentimentele participarii intr-un schimb european de tineri. Iata ca visul meu a devenit realitate! Tema a fost una care imi place si care ma caracterizeaza, poate si din cauza faptului ca in ultimii ani am cochetat cu ambele domenii, atat cu sportul, in speta cu fotbalul cat si cu jurnalismul, fiind redactor la unul din ziarele locale. Ceea ce mi-am dorit a fost insa sa ma implic in a observa cum fac altii lucrurile si care este sentimentul atunci cand din echipa ta nu fac parte doar romani, ci si straini. In mod evident pretentiile s-au schimbat, iar procesul de adaptare a fost unul evident. Am simtit ca nu e suficient doar sa cunosc ce am de facut ci de aceasta data, trebuie sa identific cele mai bune metode pentru a ma face inteles si consider ca am reusit. Este motivul pentru care astazi am amintiri comune alaturi de ceilalti tineri din grupul tinta, am legat prietenii si mai mult decat atat am invatat unii de la ceilalti cat de frumos poate fi sa lucrezi ca o echipa, sa te respecti si sa-ti intelegi aproapele.
Am constientizat inca din primele zile caracterul multicultural al proiectului si am incercat sa fac tot posibilul pentru a ma adapta cerintelor interculturalitatii. Am fost tolerant si in ciuda diferentelor care in anumite momente ma copleseau, am incercat sa le inteleg si sa ma adaptez situatiilor aparute. Consider ca acest fapt m-a ajutat sa evoluez, iar astazi cred in potentialul si in abilitatile mele. Uniunea Europeana investeste in tineri si cred ca acest sprijin trebuie sa continue. Este poate una din singurele solutii ale stabilrii coeziunii la nivel european. Proiectele TiA creaza echipe, modeleaza oameni, uneste perspective!”
Pacuraru Nicusor – Participant

“Schimbul s-a terminat insa in mintea mea rasuna inca vreo mie de intrebari: a fost bine? puteam face mai mult? am fost un lider bun? Cred insa ca timpul este prea scurt pentru a-mi oferi raspunsuri si pentru asta ma gandesc ca poate in viitorul proiect ma voi putea bucura de raspunsurile dorite. Prima mea experienta ca lider a fost una de neuitat. Sunt atatea amintiri si fapte pe care mi le amintesc pe care le-am trait! Cred insa ca fiecare dintre ele m-au facut sa fiu mai buna, pregatindu-ma, invatandu-ma ce si cum trebuie sa actionezi atunci cand ai o anumita raspundere. Perspectiva de a fi participant este total diferita cu cea de lider. E un aer aparte pe care-l respiri, presarat cu multa responsabilitate si timp pus in slujba realizarilor... si multe hopuri, urcusuri si coborasuri, semne de intrebare, decizii si atitudini pe care trebuie sa le adopti cu intelepciune si care m-au determinat sa actionez asa cum poate nu ma gandeam ca as putea face vreodata.
In ceea ce priveste comunicarea cu ceilalti lideri, cred eu ca a fost una reusita. De fiecare data dialogul a fost unul direct, bazat pe respect si realist. Am fost incantata sa intalnesc oameni atat de responsabili si implicati, dornici de a se dezvolta si a fi parte activa a proiectului nostru. E frumos sa lucrezi cu astfel de oameni pentru ca tot timpul ai ceva in plus de invatat! Experienta lor m-a ajutat sa le impartasesc propriile viziuni, pe care mai apoi le-am adus cu totii intr-un cadru comun in timpul activitatilor.
Referitor la grupul din Romania, sunt incantata de modul in care am colaborat. Fiecare a incercat sa dea totul pentru a se implica, au fost deschisi, am comunicat continuu si ne-am ajutat reciproc. Reusita proiectului se datoreaza tuturor!”
Maria Constantinescu – Lider de grup Romania

“Experienta proiectului mi-a demonstrat ca dorinta de implicare si deschiderea fata de nou poate conduce la depasirea tuturor barierelor. Indiferent de abilitatile sportive sau media pe care participantii le-au avut in momentul inceperii proiectului, odata ce au ajuns intr-un mediu comun, acestia au reusit sa se autodepaseasca si sa se plieze pe obiectivele stabilite. Apreciez metodele identificate si modul in care activitatile au condus la rezultatele proiectului. Ideea de a desfasura activitatile in aer liber a fost din plin valorificata atat de comunitatea locala cat si de mass-media. Dimensiunea interculturala a produs totodata o serie de rezultate si perspective importante. Participantii au impartasit din cultura, traditiile, obiceiurile celorlalte state, fapt apreciat la unison. ”
Volodea Mateevici – Manager de proiect

“A fost primul proiect in care am participat. M-a bucurat inca de la bun inceput sansa de a fi alaturi tinerilor din 4 state diferite. Experienta a fost una de neuitat. Participarea mea in proiect a tinut mai mult de asigurarea cadrului de desfasurare a activitatilor. In sensul acesta, am raspuns de fiecare data prezent solicitarilor venite din partea reprezentantilor organizatiei, pentru ca lucrurile sa mearga asa cum au fost initial planificate. ”
Ciulica Denisa – Echipa de proiect

“Am fost incantat sa fiu in echipa de organizare a acestui proiect. Consider ca sansa de a fi aici, de a ma ocupa de cadrul proprice de derulare a activitatilor ma va ajuta sa ma implic in noi viitoare proiecte mult mai activ, de ce nu ca participant. Consider ca am invatat destul de multe lucruri care acum ma recomanda. Non-formalul este ceva ce ma recomanda!”
Barbu Sorin – Echipa de proiect

“La finalul proiectului, feedback-ul nu poate fi altul decat unul pozitiv. Legaturile trecute realizate cu echipa din Romania a facilitat foarte mult procesul de comunicare dintre organizatii. Este al patrulea parteneriat pe care il desfasuram in calitate de parteneri in Ramnicu Sarat, fapt ce ne-a ajutat sa ne adaptam mult mai usor conditiilor de proiect. Cunosteam de la bun inceput posibilitatile de derulare a tematicii. Etapa vizitei de planificare ne-a ajutat totodata la o mai buna intelegere a programului de activitati. Au fost oportune discutiile despre agenda de activitati, planificarea realizata, precum si modul de distribuire a sarcinilor, care ne-a oferit sansa tuturor de a pregati in mod echitabil activitatile desfasurate. Astfel ne-am simtit considerati, iar participantii nostri si-au dat silinta pentru a face parte din acest sistem implementat. Dupa etapa VPA, am acordat o atentie importanta activitatilor de vizibilitate. De ajutor ne-au fost materialele pe care partenerii din Romania ni le-au pus la dispozitie precum si metodele de promovare a proiectului, in special grupul de facebook creat, acolo unde am incarcat imagini ale promovarii proiectului cu ajutorul grupului din lituania. Odata intors, am transmis din entuziasmul meu colegilor de echipa, fapt ce ne-a ajutat sa dobandim o perspectiva comuna, dorinte si asteptari comune. 

Etapa shimbului de tineri ne-a adus alaturi tineri din patru state europene, experienta dobandita fiind una aparte. Am asteptat cu nerabdare activitatile, in Lituania practicand cu regularitate sportul, in special baschetul. A fost si motivul pentru care activitatea de baschet am ales a o pregati si desfasura noi. Referitor la celelalte activitate, ele si-au atins obiectivele. A fost placut sa le desfasuram alaturi de fete, deoarece in acest mod am pastrat caracterul de fair-play, intelegand ca nu rezultatul este important ci competentele pe care le-am dobandit la finalul activitatilor. Serile interculturale au fost de asemenea reusite. Consider ca am invatat cate un pic din cultural fiecarui promotor in parte, astfel incat, la finalul proiectului, cunostintele mele generale s-au imbunatatit. In ceea ce priveste componenta media a proiectului, a fost una reusita. Cazarea, masa si celelelate conditii au fost asa cum am asteptat. La finalul schimbului de tineri, in numele grupului de participanti din Lituania ne declaram multumiti de rezultatele proiectului si dorim a continua colaborarea dintre organizatii prin noi alte viitoare partneriate. ”
Jaroslaw Doda – Lider de grup Lituania

“Pentru noi, SSMD reprezinta unul din cele mai importante proiecte in care am participat. Legatura noastra cu echipa din Romania am stabilit-o in urma unui proiect desfasurat in Austria, acolo unde am reusit sa ne cunoastem mult mai bine cu Florin si sa ne gandim la oportunitatea de a implementa impreuna un nou proiect TiA, de aceasta data sub organizarea noastra. Iata ca acest lucru, a fost posibil si suntem bucurosi ca am putut fi aici. Pe langa faptul ca am intalnit tineri noi, ca am comunicat si ne-am impartasit din experienta noastra de viata, activitatile sportive si media au placut si au corespuns intrutotul obiectivelor de invatare ale participantilor nostri din Turcia. Baietii nostri au asteptat cu nerabdare derularea activitatilor de fotbal, pe care de altfel le-au si organizat iar locatia a fost una foarte reusita. Ne-am pregatit pentru a participa cat mai bine in proiect, atat baietii cat si fetele si acum, ca proiectul s-a incheiat nu putem decat sa ne aratam multumirea fata de faptul ca am fost in Romania, ca am impartasit din dinamismul si entuziasmul celorlalti participanti, deoarece experienta dobandita ne va ajuta foarte mult in viitoarele proiecte. Vara viitoare sper sa fim noi gazdele unui nou schimb de tineri atunci cand ii asteptam pe toti partenerii nostri sa vina pentru a cunoaste cate putin din cultura si stilul de viata din Turcia. Momentele frumoase nu vor fi uitate, ci din contra ele vor fi continuate odata cu o noua revedere. Avem foarte multe lucruri in comun cu romanii in special, de aceea ne dorim noi proiecte impreuna!”
Derya Derman – Lider de grup Turcia

“Letonia nu este mult diferita fata de Romania, oamenii sunt comunicativi, iar partenerii nostri de aici plini de interes si entuziasm. Dupa experienta comuna, in care grupul din Romania a venit in proiectul nostru din Letonia, iata ca a venit si randul nostru sa venim in Romania. Mi-a placut mult spiritul de echipa pe care l-am dezvoltat aici si activitatile derulate, atat cele sportive cat si media. Ne-au solicitat destul de mult insa stiu ca totul a meritat. Mai mult decat atat, impartasirea valorilor culturale cu tinerii din alte tari a fost o experienta deosebita. Stiam cate putin despre toate statele insa cu aceasta ocazie am descoperit mai mult, oamenii fiind exemplul viu al propriilor lor culturi. In calitate de lider al grupului din Letonia, ma declar multumita de modul in care participantii nostri au fost inclusi, de rezultatele obtinute, feedback-ul lor fiind de asemenea unul pozitiv. Tututor ne-a placut timpul si activitatile derulate la Poiana Pinului, care cu siguranta au destins atmosfera si au creat legaturi stabile in randul grupului de participanti. Echipa gazda a depus un efort bun pentru a fi de fiecare data pregatiti pentru ceea ce urmeaza sa se intample, iar lucrul acesta nu poate aduce decat laude. In ceea ce priveste colaborarea dintre organizatii, sunt convins ca in viitorul apropiat vom lega noi parteneriate deoarece am descoperit noi relatii de comunicare si colaborare stabile.”
Marta Drupa – Lider de grup Letona

“Suntem deosebit de fericiti sa fim gazda unui nou proiect european desfasurat la Ramnicu Sarat. Organizatiile de tineret ramnicene au avut si vor avea in continuare tot sprijinul nostru in sustinerea activitatilor destinate tinerilor. Oportunitatea de a intalni tineri provenind din alte state europene trebuie sa fie valorificata continuu deoarece aceasta ii ajuta pe tineri in procesul lor de dezvoltare personala. Totodata, orasul nostru se mandreste cu rezultatele si cu modul in care tinerii aleg a se manifesta, sportul si activitatile de tineret fiind puncte de baza in prioritatile prezentei administratii locale. Pe parcursul celor 7 zile de activitati am luat parte la activitatile desfasurate in aer liber, ideea de a promova sportul in acest mediu fiind una deosebita. Tinerii au nevoie de activitati care sa le dezvolte capacitatea de manifestare atat mentala cat si fizica, iar sportul este cu siguranta o resursa ce merita valorificata. Comunicarea si colaborarea pe care administratia locala o desfasoara cu organizatiile de tineret ramnicene a produs intotdeauna valori si rezultate care astazi pot fi observate in stilul de viata al tinerilor. Cat despre finantarea acordata de Comisia Europeana prin Programul TiA, aceasta este una deosebit de beneifica deoarece sprijina implicarea tinerilor, luptand pentru aducerea in prezent a unui stil de viata activ, a dinamismului si a unor posibilitati greu de materializat in lipsa sprijinului acordat. Tinerii de astazi, copiii nostri merita ajutorul nostru pentru ca maine sa putem fi principalii beneficiari ai rezultatelor lor!”
Sorin Cirjan – Viceprimar al Mun. Rm. Sarat

Leave a Reply