Viața la țară - Vizibilitate
Acțiunea 1.2. Inițiative ale tinerilor
Data de 1 iunie, pe lângă semnificația deosebită pe care ziua o are referitor la împărtășirea bucuriei tuturor copiilor a avut pentru organizația noastră o relevanță aparte însă nu departe de semnificația zile în sine. Pentru 12 tineri selectați din Mun. Rm. Sărat și din localitățile învecinate, data a coincis demarării unuia din cele mai importante proiecte ale Asociației de Tineret Onix, “Viața la țară”, o inițiativă a tinerilor de a cunoaște și a reda viață spațiului mediului rural, unul plin de tradiții, obiceiuri și învățăminte, din păcate din ce în ce mai neglijate. Anterior primelor activități efective ce vor avea loc la mijlocul lunii iulie 2012, grupul țintă are în planificare și desfășurare o serie de activități pregătitoare și de asigurare a unei bune vizibilități care să producă efecte chiar și după finalizarea proiectului nostru.
Prima acțiune de vizibilitate desfășurată a fost reprezentată de Conferința de presă de lansare a proiectului ce s-a desfășurat în cadrul sălii de ședințe a Centrului de Tineret FORTES. La întâlnire au participat tinerii din grupul țintă, precum și din echipa de proiect, managerul de proiect, reprezentanți ai autorităților locale, directorul Muzeului Municipal, precum și al Casei de Cultură, alături de alți tineri din comunitatea locală și mass-media. Cu acestă ocazie au fost prezentate elementele definitorii ale proiectului fiind totodată realizată o primă introducere în tematica și conținutul acestuia.
Ulterior conferinței de presă cei 12 tineri participanți alături de membrii echipei de proiect au desfășurat în mod repetat întâniri de lucru, reprezentanții organizației, alături de o parte din participanți deplasându-se în com. Buda, în scopul organizării cadrului necesar procesului de implementare aferent lunii iulie. Cu această ocazie, am intrat în contact cu primarul Comunei Buda, dl. Tudose Ion, care și-a manifestat de la bun început disponibilitatea de a colabora în scopul realizării demersului nostru, acordându-ne întregul sprijin solicitat. Totodată, a fost derulată și o scurtă acțiune de vizibilitate în centrul satului, tinerii prin afișe, flyere, pliante aducând la cunoștința trecătorilor faptul că în perioada următoare va fi derulat un proiect finanțat de Comisia Europeană prin Programul “Tineret în Acțiune”.
În același timp, în Râmnicu Sărat a fost pornită o campanie de vizibilitate ce a constat în utilizarea atât a mediului online prin grupul proiectului de facebook, precum și a blogului euramnicean.blogspot.com, cât și prin acțiuni directe de socializare și dialog finalizate prin distribuirea de materiale informative ce au avut ca scop producerea unui impact de durată și a unei conștientizări de calitate privitoare la proiectul nostru. Inițiativa derulată de noi în prezenta campanie de promovare a atras pe lângă un număr impresionant de tineri curioși și dornici de implicare și simpatia cetățenilor din comunitate care au putut aprecia unitatea grupului nostru și bucuria coabitării în cadrul noului grup. În scopul producerii unui impact remarcabil, tinerii au utilizat tricouri de culoare verde, dovada a libertății pe care o simt ca parte a proiectului, ca imagine a curățeniei sufletești pe care o împărtășesc, aceasta reprezentând totodată și culoarea oficială a organizației noastre.
Activitățile de vizibilitate vor continua până la data primelor activități de implementare efectivă, timp în care tinerii participanți din grupul țintă vor derula activități pregătitoare și de asigurare a unui cadru motivațional deosebit.
Maria Constantinescu