Blogul de inițiativă al tinerilor din Râmnicu Sărat! Cu fiecare zi, alaturi de noi, mentalitatea ta se schimba! Schimba-te si tu! Implica-te!

  • RSS
  • Facebook
Posted by Unknown - - 0 comentarii



           Odata cu sosirea zilelor lui septembrie, au ajuns si participantii proiectului “Energy Management” la Ramnicu Sarat, astfel incat nici nu am mai simtit racoarea zilelor, ci doar bucuria si caldura unor clipe de poveste..


            Mi-as dori sa va povestesc despre aceste clipe minunate, pe care eu, personal, nu le voi putea pierde niciodata din amintire, insa nici din suflet.

            In primele doua zile as putea spune ca ne-am acomodat cu atmosfera proiectului, ne-am cunoscut mai bine, mai ales ca participantii din proiect erau atat din Romania, dar si din Lituania, Italia, Turcia si Bulgaria. Jocurile de cunoastere, energizerele si toate momentele dintre acestea ne-au ajutat foarte mult sa ne depasim temerile si sa ne imprietenim cat mai repede unii cu altii.

            Ce s-a intamplat defapt in proiect?

          In acest proiect am invatat foarte mult. Initial, nu am crezut ca voi dobandi atat de multe cunostinte despre energia regenerabila si toate ramurile acesteia, insa cu cat activitatile despre aceasta tema erau mai profunde, cu atat ne-am deschis mai mult asupra subiectului si asupra invatarii.

            Ce NU s-a intamplat in proiect?

            In primul rand, nu s-a pierdut timpul. Fiecare zi de proiect a fost plina, si chiar daca aveam timp liber scris in program, ne ocupam de pregatirea celorlalte activitati, mai ales ca noi, romanii eram si organizatorii proiectului si ne doream DOAR feedback pozitiv.

            In alta ordine de idei, nu ne-am rezumat doar la a participa la activitati, ci si la a deveni prieteni apropiati, pentru a mentine legatura chiar si peste ani. Cred ca este incredibil sentimentul care te incearca atunci cand esti participant cu alte persoane din Uniunea Europeana.. La inceput esti timid, retras, rezervat, plin de temeri, insa cand vezi optimismul tuturor si voia buna, incepi usor usor sa te deschizi noilor situatii aparute si sa te increzi in adevarata prietenie.

            Ce am invatat din acest proiect ?

            Nu cred ca am indeajuns de multe cuvinte sa-mi exprim parerea despre tot ce am invatat in acest proiect. De la cunostinte legate de energia regenerabila, un stil de viata ECO, sau cum sa gestionez energia si resursele naturii, pana la partea spirituala, in fata careia am evoluat si mi-am facut mult mai multi prieteni.

            Ce pot recomanda viitorilor participanti in schimburile de tineri?

            Fiti optimisti ! Nimic altceva nu mai conteaza, mai ales ca schimburile de tineri te invata tot ce trebuie sa stii despre interculturalitate, cetatenia europeana sau a fi un adevarat participant la viata Uniunii Europene. Dar cel mai important sfat pe care eu, drept participant, vi-l pot oferi, este acela de a-ti depasi propriile limite ! Stiti si voi vorba aceea “Sky is the limit!”

Asadar, nu va opriti nicicum, niciunde, niciodata ! Profitati de orice sansa ce vi se ofera, iar satisfactia de pe urma acesteia va fi surprinzator de placuta !

Constantinescu Maria Alexandra – Participant

Articol realizat in cadrul proiectului ENERGY MANAGEMENT, finantat de Comisia Europeana prin Programul “Tineret in Actiune”, Actiunea 1.1. Schimb de tineri

Leave a Reply