Blogul de inițiativă al tinerilor din Râmnicu Sărat! Cu fiecare zi, alaturi de noi, mentalitatea ta se schimba! Schimba-te si tu! Implica-te!

  • RSS
  • Facebook
Posted by Unknown - - 0 comentarii



Fluxul continuu al proiectelor derulate de catre Asociatia de Tineret ONIX, aduce de fiecare data posibilitatea continuarii implicarii in voluntariat a tinerilor ramniceni, nu de putine ori rezultatele acestora fiind unele deosebite.

Proiectul “Edu Performing” derulat intre 11 – 19 aprilie cu participarea a 24 de tineri din opt state europene a produs o serie sapte metode de educatie non – formala care astazi se regasesc in portofoliul de metode atat al Organizatiilor de tineret in Ramnicu Sarat cat si al insitutiilor scolare din localitate ce au stiut a valorifica metodele create prin repetarea utilizarii lor in scopul imbunatatirii procesului educational. Este cazul Scolii Gimnaziale nr.2, acolo unde urmare a vizitei de lucru derulata in timpul proiectului Asistent Managerul, Dna. Arabena Neculaiasa, in acelasi timp profesor in cadrul aceleiasi scoli utilizeaza metode precum: Happy end (sfarsit fericit), Circle of trust (cercul de incredere), Picture method (metoda utilizarii fotografiei) in scopul imbunatatirii rezultatelor scolare ale elevilor si a deschiderii imaginatiei tinerilor si a implicarii in scopul imbunatatirii propriilor rezultate.

Aceeasi situatie este inregistrata si in cadrul Liceului Teoretic “Stefan cel Mare”, acolo unde Directorul institutiei, Dl. Neculaiasa Vasile, un adevarat Lucrator de Tineret pentru noua generatie utilizeaza in procesul de invatare metode precum: Truth or lie Method (Adevar sau Minciuna), Reality check Method (Verificarea realitatii), adaptand in acest fel cerintele de invatare continua la metode de educatie non – formale modern rezultate din implicarea voluntara a tinerilor.
In acelasi timp, organizatia noastra prin proiectele pe care le derulam in prezent, cat si alte organizatii, asa cum este cazul Federatiei FORTES, au preluat deja metodele, utilizandu-le in scopul atingerii obiectivelor de invatare non – formala, rezultatele metodelor fiind de fiecare data un produs al bagajului de cunostinte al tinerilor, al implicarii lor prin creativitate, imaginatie si diversitate.

Florin Ceparu

Leave a Reply