Fluxul
continuu al proiectelor derulate
de catre Asociatia de Tineret ONIX, aduce de fiecare data posibilitatea
continuarii implicarii in voluntariat a tinerilor ramniceni, nu de putine ori rezultatele
acestora fiind unele deosebite.
Proiectul
“Edu Performing” derulat intre 11 – 19 aprilie
cu participarea a 24 de tineri din opt state europene a produs o serie sapte
metode de educatie non – formala care astazi se regasesc in portofoliul de metode
atat al Organizatiilor de tineret in Ramnicu Sarat cat si al insitutiilor
scolare din localitate ce au stiut a valorifica metodele create prin repetarea
utilizarii lor in scopul imbunatatirii procesului educational. Este cazul
Scolii Gimnaziale nr.2, acolo unde urmare a vizitei de lucru derulata in timpul
proiectului Asistent Managerul, Dna. Arabena Neculaiasa, in acelasi timp
profesor in cadrul aceleiasi scoli utilizeaza metode precum: Happy end (sfarsit
fericit), Circle of trust (cercul de incredere), Picture method (metoda
utilizarii fotografiei) in scopul imbunatatirii rezultatelor scolare ale
elevilor si a deschiderii imaginatiei tinerilor si a implicarii in scopul
imbunatatirii propriilor rezultate.
Aceeasi
situatie este inregistrata si in
cadrul Liceului Teoretic “Stefan cel Mare”, acolo unde Directorul institutiei,
Dl. Neculaiasa Vasile, un adevarat Lucrator de Tineret pentru noua generatie
utilizeaza in procesul de invatare metode precum: Truth or lie Method (Adevar
sau Minciuna), Reality check Method (Verificarea realitatii), adaptand in acest
fel cerintele de invatare continua la metode de educatie non – formale modern
rezultate din implicarea voluntara a tinerilor.
In acelasi
timp, organizatia noastra prin
proiectele pe care le derulam in prezent, cat si alte organizatii, asa cum este
cazul Federatiei FORTES, au preluat deja metodele, utilizandu-le in scopul
atingerii obiectivelor de invatare non – formala, rezultatele metodelor fiind
de fiecare data un produs al bagajului de cunostinte al tinerilor, al
implicarii lor prin creativitate, imaginatie si diversitate.
Florin
Ceparu