Blogul de inițiativă al tinerilor din Râmnicu Sărat! Cu fiecare zi, alaturi de noi, mentalitatea ta se schimba! Schimba-te si tu! Implica-te!

  • RSS
  • Facebook
Posted by Unknown - - 0 comentarii


Diseminare a proiectului “Street Sports & Media Diversity”!


          “Street Sports and Media Diversity” este al doilea proiect international in care am participat prin intermediul Programului Tineret in actiune. Am ales sa fac parte in acest proiect pentru satisfactia de a lucra intr-un mediu multicultural, alaturi de alti tineri ramniceni. Primul proiect de acest gen a fost “History of the Parliament” implementat in vara anului trecut, in Sicilia de catre Federatia FORTES. Ca si atunci, am plecat la drum cu un bagaj de asteptari si m-am intors acasa cu un bagaj de lectii.


          Ce inseamna un proiect international chiar si pentru un tanar activ implicat in mediul ong-urilor romanesti?
          Diversitate. O zi nu se aseamana cu o alta, chiar daca tema ramane aceeasi pe parcursul celor 7 zile. Oamenii cu care interactionam fac parte din alte regiuni ale Europei si este interesant sa ii observi pusi in fata anumitor contexte. Este un bun exercitiu de observator: sa vezi obiceiurile celorlalti, care le este comportamentul in grupul lor si in grupul mare, cum reactioneaza in fata anumitor situatii. Si pe de alta parte, diversitatea care deriva din alternanta activitatilor: joculete, activitati practice, sesiuni de brainstorming etc.

          Creativitate. Frumusetea acestor proiecte internationale consta in puterea lor primordiala de a oferi creativitatii un loc pe piedestalul dezvoltarii personale si profesionale. Astfel, activitatile au rolul de a scoate in relief creativitatea tinerilor implicati, fie ca vorbim la nivel practic sau mental.
          Colaborare. Este probabil principala cerinta a angajatorilor in lumea reala. Proiectele de acest gen iti arata, te invata sa fii tolerant in lucrul cu ceilalti. Este o competenta care se dobandeste foarte greu. Unii o au nativ, iar altii se adapteaza pana si-o insusesc. Colaborarea sau lucrul in echipa are la baza toleranta, acceptarea si increderea. Si lucrurile parca se complica si mai mult cand ai de-a face cu bariere lingvistice si culturale. Dar tocmai despre asta este vorba intr-un proiect international: de a te provoca, de a intelege si de a transfera.
          Acum, intorcandu-ma la experienta mea in cadrul proiectului “Street Sports and Media Diversity” as putea sa subliniez ca am avut parte de cele 3 elemente din plin, totul inmultit cu 4: Romania, Turcia, Letonia si Lituania. Mi-am insusit in cele 7 zile de proiect mai multe cunostinte geografice, istorice si culturale cat nu am reusit in multi ani de scoala. In plus, am reusit sa imi dau seama de potentialul ramnicenilor de a-si conduce educatia. Desi lucrurile sunt inca intr-o faza initiabila, vad o promisiune pentru viitor si ma astept ca in timp sa o inteleaga mai bine si liceenii nostrii.
          Proiectul, ca tematica, a fost de-a dreptul o provocare pentru mine. Intotdeauna am preferat sa tin stiloul in mana si sa las joaca afara pe planul second. In saptamana proiectului, am vazut ce am pierdut. Noroc ca in viata suntem toti invingatori! J
Alina Diana Rateanu – participant SSMD!

Leave a Reply